‫#‏الليمون

‫#‏الليمون

هل ‫#‏الليمون‬ مفيد لمرضى ‫#‏دوالي_المريء‬ والكبد ؟!!
وردنا من الاخت الفاضلة السؤال التالي :
موله الاموره11892071_1625534091068026_8461985586990590136_n
ربنا يبارك في علمك ويزدك ولكن هل الليمون خطر علي المعده التي بها دوالي؟ وهل الخل يضر بالكبد؟
الجواب :
نعم لا ينصح بأكل الليمون المُركز لمرضى دوالي المريء، حيث إنه يُخشى من أن تسبب الحموضة الزائدة تقرحا هناك وحدوث نزف في الدوالي
أما بالنسبة لمشكلة ‫#‏الكبد‬، فالليمون مفيد له بإذن الله تعالى ولكن دون إفراط في تناوله
وبالنسبة لنا، فقد منّ الله سبحانه وتعالى علينا بنتائج مذهلة في مشاكل‫#‏تشمع‬ الكبد وتليفه والتهابات الكبد ‫#‏الفيروسية‬ و ‫#‏المناعية‬ لدرجة أننا وصلنا إلى درجة الشفاء التام مع بعض المرضى، حيث اختفى الفيروس من دمهم تماما وأصبح التعداد لنسخ الفيروس صفرا بفضل الله تعالى وتوفيقه، ونحن نستخدم لذلك ‫#‏المجموعة‬ التي تتكون من زيت وخل إكليل الجبل والزنجبيل والميرمية والينسون مع زيت الشومر، حيث نستمر عليها لمدة 6 شهور على الأقل لأن ‫#‏خلايا_الكبد‬ من الخلايا التي تحتاج إلى مثل هذا الوقت حتى تتجدد .
مع التمنيات من كل قلبي أن يكون فيها الشفاء التام والدائم والعاجل من الله العظيم الذي لا إله إلا هو العلي القدير.
والله ولي التوفيق .

كتب من قبل:

ahmed radwan

لو#الوالد #مريض أو #الوالدة #مريضه سواء في المستشفي أو في البيت . ومحتاج تروح شغلك اوتمارس حياتك الطبيعيه وانت مطمن عليهم . وعايز (#جليس او #جليسه )& ( #ممرض او #ممرضه ). يراعي #بابا ويراعي #ماما دلوقتي شركة دار الرحمة احنا بنوصلك لحد باب البيت وبنقدملك الخدمه دي ……. المكتب بيقوم بتوفير الجليس والجليسات للمرضي مسنين بالمنازل . (#الجلاطات – #الزهايمــر #بجميع #المراحل- #الشلل – #قرح #الفراش -#القسطرة- #المعاقين – #الشيخوخه #المبكره ) … وذلك عن طريق الفتره الزمنية. ( #سعات8 – #ساعه10- # اقامه # كامله ). الخدمه عندنا اقامه كامله لو انت مسافر ومحتاج تاخد الاولاد مصيف او مسافر خارج مصر لظروف خاصه ومش عارف تسيب #بابا او #ماما مع مين احنا بنحا فظلك عليهم وبنخلي بالنا منهم زي حضرتك بالظبط ومن غير مبالغه .اكتر منك كمان وكمان !!!! مع تمنياتي بالشفاء العاجل والله ولي التوفيق للحجز والاستعلام برجاء الاتصال علي الارقام الأتـية ..( 01012566900 )

عرض كل المقالات

أتصل الأن